Zbiory użytkownika jmalgorzata28
erotyka
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Collide McHugh, Gail
1 Hotel Mars, Emma
2 Jesteś wyzwaniem Ryan, Kendall
1 Piękny drań Lauren, Christina
1 Piękny gracz Lauren, Christina
1 Piękny nieznajomy Lauren, Christina Billings Luhrs, Lauren
Krawczyk, Katarzyna
Hobbs Venstra, Christina
1 Piękny sekret Lauren, Christina
2 Pulse McHugh, Gail
1 S.E.K.R.E.T Adeline, L. Marie
2 Unieważnienie Chase, Emma
2 Working It Ryan, Kendall
1 Wspólny S.E.K.R.E.T Adeline, L. Marie
1 Zaplątani Chase, Emma
1 Zniewoleni Chase, Emma
1 Związani Chase, Emma
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo