Mama
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Matka Buck, Pearl S.
1 Prawo matki Chamberlain, Diane
3 Mama, tata i ja Derlicka, Barbara
1 Notatki przyszłej matki Green, Risa
2 Kochankowie mojej matki Hope, Christopher
2 Mama, mamusiu, mamooo czyli Instrukcja obsługi dziecka od 0 do 100 lat Klepacka-Gryz, Ewa
2 Matka Pearl Lee, Maureen
1 Projekt matka Łukowiak, Małgorzata
3 Mama bohatera Malo, Roberto Mateos, Francisco Javier
2 Córki swoich matek Miszczuk, Joanna
2 Matki, żony, czarownice Miszczuk, Joanna
3 Mamusia i krokodyl Kamilka Ostrowska, Ewa
2 Odwaga matki Picat, Marie-Laure
3 Basia i mama w pracy Stanecka, Zofia
2 Grzechy matki Steel, Danielle
1 Matka wszystkich lalek Szwaja, Monika
3 Mama Wechterowicz, Przemysław
1 Być mądrą mamą Wieja, Alina
1 Mama w czterech ścianach Wilde, Samantha
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo