Lato, lato wszędzie
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Florenckie lato Lennox, Judith
Lato bez mężczyzn Hustvedt, Siri
Lato w Jagódce Michalak, Katarzyna
Niezapomniane lato Kingsbury, Karen
Lato Muminków Jansson, Tove
50 prac ręcznych na lato Pasierski, Emil
Ostatnie lato Vighy, Cesarina
Lato w Toskanii Adler, Elizabeth
Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham McBratney, Sam
Ostatnie lato w Arkadii Wydaw. Prószyński i Spółka
Wszystkie dni lata Sokołowska, Marianna
2.
Tamto cudowne lato Spencer, LaVyrle
Lato miłości Trevor, William
Szalone lato z tatą! Ure, Jean
Upalne lato Gabrieli Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
Upalne lato Gabrieli Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
Upalne lato Kaliny Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
Letnia akademia uczuć 2 Kowalewska, Hanna
Letnia akademia uczuć 1 Kowalewska, Hanna
Letni domek Willett, Marcia
Tego lata, w Zawrociu Kowalewska, Hanna
Środek lata Warda, Małgorzata
3.
Tamtego lata nad Sekwaną Błotnicka, Agnieszka
Tamtego lata na Sycylii De, Blasi Marlena
Cztery pory lata Górska, Renata L.
Kolory tamtego lata Evans, Richard Paul
Ostatni dzień lata Maynard, Joyce
Pierwsze dni lata Mirkowska, Ewa
Letnie przygody Mirkowska, Ewa
Maja w ogrodzie Popielarska, Maja
Tamtego lata Baldacci, David
Historia pewnego lata Shreve, Anita
Barwy lata Rice, Luanne
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo