Dzień Dziecka
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Moja rodzina Anna Edyk-Psut
1 Zrozum swojego przedszkolaka Aves, Corinne
2 Zrozum swojego niemowlaka Boswell, Sophie Jones, Sarah Gustavus
2 Niezwykłe umysły Brockman, John
1 Dzieci pana Astronoma Chotomska, Wanda
3 Opowiadania dla dzieci Dąbrowska, Maria
3 Dzieci potopu Diamand, Emily
2 Rodzice w akcji Gajda, Monika Gajda, Marcin
3 Wychowanie bez porażek w praktyce Gordon, Thomas
3 Dostaliśmy po dziecku Grętkiewicz, Ewa
3 Córka polarnika Herbert, Kari
3 Rozwój psychiczny dziecka Ilg, Frances Lillian Ames, Louise Bates
1 Dziecko śniegu Ivey, Eowyn
2 O dzieciach dla dzieci Jarocka, Mariola
2 Jak kochać dziecko Korczak, Janusz
2 Prawo dziecka do szacunku Korczak, Janusz
2 Wiek dziecięcy Largo, Remo H.
3 Chłopiec z listy Schindlera Leyson, Leon
1 Dzieci z Bullerbyn Lindgren, Astrid
1 Dzieci z ulicy Awanturników Lindgren, Astrid
1 Dzień Dziecka w Bullerbyn Lindgren, Astrid
3 Ronja, córka zbójnika Lindgren, Astrid
3 Z miłości do dziecka Mahmoody, Betty Dunchock, Arnold D.
1 Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka? Minge, Natalia Minge, Krzysztof
3 Córka Robrojka Musierowicz, Małgorzata
1 Dziecko piątku Musierowicz, Małgorzata
3 Pięcioro dzieci i "coś" Nesbit, Edith
3 Bajeczki dla synka i córeczki SBM
2 Dziecko Noego Schmitt, Eric-Emmanuel
1 Dzieciaki w opałach Summers, Laura
1 My, dzieci z dworca ZOO Turczyn, Ryszard
2 Dzieci kapitana Granta Verne, Jules Verne, Juliusz
2 Dzieciaki świata Wojciechowska, Martyna
1 I ty możesz mieć super dziecko Zawadzka, Dorota
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo