Zbiory użytkownika jane_w
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Przeczytane
Szeptem Fitzpatrick, Becca
Pocałunek anioła Chandler, Elizabeth
Crescendo Fitzpatrick, Becca
Melanże z Żyletką Gołębiewski, Łukasz
Niedaleko pada jabłko...: intrygi zakochanej nastolatki Eckler, Rebecca
Wyszła z domu... Rushton, Rosie
Wizje w mroku Smith, L. J.
Black ice Fitzpatrick, Becca
Cisza Fitzpatrick, Becca
Potęga miłości Chandler, Elizabeth
2.
Bratnie dusze Chandler, Elizabeth
Wieczna tęsknota Chandler, Elizabeth
Utrata Van Dyken, Rachel
Toxic Van Dyken, Rachel
Wstyd Van Dyken, Rachel
Duff Keplinger, Kody
Fangirl Rowell, Rainbow
Love, Rosie Ahern, Cecelia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo