Zbiory użytkownika IwonaCh
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
1 Rodzina dziecka z przepukliną oponowo-rdzeniową Kwaśniewska, Grażyna
1 Skarb Reichs, Kathy Reichs, Brendan
1 Dewey Myron, Vicki Witter, Bret
3 Bajki krasnoludka Bajkodłubka Strzałkowska, Małgorzata
3 Bajki mamy Wrony Strzałkowska, Małgorzata
1 Dziewczyny z powstania Herbich, Anna
1 Pieczęć ognia Schwartz, Gesa
3 Słoneczko Buyno-Arctowa, Maria
3 Śpiąca królewna Oppman, Artur
2 Thorgal Rosiński, Grzegorz
2 Thorgal Sarn, Amélie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo