Zbiory biblioteki Gromnik GBP
dla najmłodszych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Traktorek jest zazdrosny Quintart, Natalie
Traktorek jest dzielny Quintart, Natalie
Wnętrza zwierząt Taylor, Barbara Carpentier, Margaux
Wszystko o jaju Nováková, Markéta Bártová, Eva
Sedláková, Blanka
Płezent Suchowierska, Agnieszka
Koparka i kwiat Kuefler, Joseph
Kosmos Woźniak, Olga
Pociągi Steele, Alastair
Co i jak zmienia się w przyrodzie Fabisińska, Liliana
Sport Kończak, Joanna Piętka, Katarzyna
2.
Jak to działa? Kończak, Joanna Piętka-Kosińska, Katarzyna
Jak to działa? Kucharska, Nikola Kończak, Joanna
Piętka, Katarzyna
Czego nie lubi złość Keller, Kasia
Czego nie lubi strupek / Kasia Keller Keller, Kasia
Czego nie lubi potwór Keller, Kasia
Julka i Janek Keller, Kasia
Myszonek i trzaskający mróz Jäntti, Riikka
Myszonek i Gwiazdka Jäntti, Riikka
Myszonek i urodzinowy prezent Jäntti, Riikka
3.
Myszonek pomaga w domu Jäntti, Riikka
Z pamiętnika babci DeLange, Ellen
Ogórek w podróży Tylman, Jakub
Opowieści pełne emocji García de Oro, Gabriel
To niesamowite! Media Service Zawada sp. z o. o
Pobaw się ze mną Kinnear, Nicola
Kubuś i anioł snu Riley, Lucinda Whittaker, Harry
Laura i świąteczny anioł Riley, Lucinda Whittaker, Harry
Miłość na czterech łapach Tylman, Jakub
Nie bój się, misiu! Smallman, Steve
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo