Zbiory biblioteki Gromnik GBP
dla najmłodszych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Co i jak zmienia się w przyrodzie Fabisińska, Liliana
2 Czego nie lubi potwór Keller, Kasia
2 Czego nie lubi strupek / Kasia Keller Keller, Kasia
2 Czego nie lubi złość Keller, Kasia
2 Jak to działa? Kończak, Joanna Piętka-Kosińska, Katarzyna
2 Jak to działa? Kucharska, Nikola Kończak, Joanna
Piętka, Katarzyna
2 Julka i Janek Keller, Kasia
1 Koparka i kwiat Kuefler, Joseph
1 Kosmos Woźniak, Olga
3 Kubuś i anioł snu Riley, Lucinda Whittaker, Harry
3 Laura i świąteczny anioł Riley, Lucinda Whittaker, Harry
3 Miłość na czterech łapach Tylman, Jakub
2 Myszonek i Gwiazdka Jäntti, Riikka
2 Myszonek i trzaskający mróz Jäntti, Riikka
2 Myszonek i urodzinowy prezent Jäntti, Riikka
3 Myszonek pomaga w domu Jäntti, Riikka
3 Nie bój się, misiu! Smallman, Steve
3 Ogórek w podróży Tylman, Jakub
3 Opowieści pełne emocji García de Oro, Gabriel
1 Płezent Suchowierska, Agnieszka
3 Pobaw się ze mną Kinnear, Nicola
1 Pociągi Steele, Alastair
1 Sport Kończak, Joanna Piętka, Katarzyna
3 To niesamowite! Media Service Zawada sp. z o. o
1 Traktorek jest dzielny Quintart, Natalie
1 Traktorek jest zazdrosny Quintart, Natalie
1 Wnętrza zwierząt Taylor, Barbara Carpentier, Margaux
1 Wszystko o jaju Nováková, Markéta Bártová, Eva
Sedláková, Blanka
3 Z pamiętnika babci DeLange, Ellen
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo