Zbiory użytkownika gosia93
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 1962-1969 Mrożek, Sławomir
2 Arytmia uczuć Wellman, Dorota Wiśniewski, Janusz Leon
1 Brida Coelho, Paulo
1 Być jak płynąca rzeka Coelho, Paulo
2 Cejrowski Brzozowicz, Grzegorz
1 Chłopaki niech płaczą Lubaszenko, Olaf Piotrowicz, Paweł
1 Cyganie Bauerdick, Rolf
1 Ćpunka Rosiek, Barbara
1 Demon i panna Prym Coelho, Paulo
1 Dobry adres to człowiek Terakowska, Dorota
2 Dzienniki T.1 Osiecka, Agnieszka
1 I była dzielnica żydowska w Warszawie Bartoszewski, Władysław Edelman, Marek
1 Lustro pana Grymsa Gliński, Jahoo
1 Moje życie z Mozartem Schmitt, Eric-Emmanuel
2 Zachcianki Świat Książki
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo