Zbiory biblioteki Lutomiersk GOK
KSIĄŻKI NAUKOWE
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Endoekologia zdrowia Nieumywakin, Iwan Nieumywakina, Ludmiła.
Króliki Warrlich, Anne
Nowa dieta antyrakowa Coy, Johannes F. Franz, Maren
Religie Toropov, Brandon Buckles, Luke
Mudry Hirschi, Gertrud
Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole Faber, Adele Mazlish, Elaine
Dieta bez mleka i glutenu Kuligowska-Dudek, Barbara
Ziołowe nalewki i likiery Oficyna Wydawnicza ABA
2.
Spotkanie z wychowankiem Walczak, Anna
Bajki terapeutyczne dla dzieci Molicka, Maria
Dlaczego zwierzęta nie dostają zawałów serca... tylko my ludzie Rath, Matthias
Biblioterapia i bajkoterapia Molicka, Maria
Milczenie roślin Szymborska, Wisława
Zakochani Omilianowicz, Magda
Trzecia strona medalu Baliszewski, Dariusz
O uczuciach i innych trudnych ludzkich sprawach Sj, Józef Augustyn
Polish your origami Biernacki, Artur
Metody oczyszczania i regeneracji organizmu Eliseeva, Ol'ga Ivanovna
Polskie prawo konstytucyjne w zarysie Górecki, Dariusz
3.
Drzewa pomagają leczyć Himmel, Manfred
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo