Zbiory biblioteki Ślemień GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. EKSPOZYCJA
A oni wciąż mnie szukają Stefanelli, Maria Mareso, Manuela
Amon Teege, Jennifer Sellmair, Nikola
Byłam służącą w arabskich pałacach Shukri, Laila
Musiałam umrzeć Achmedowa, Marina
Pokochałam wroga Kareta, Mirosława
Inna wśród innych Konarzewska, Wanda
Odwaga matki Picat, Marie-Laure
Masa o kobietach polskiej mafii Sokołowski, Jarosław - Górski, Artur
Sokołowski, Jarosław Masa
Masa -
Wydawnictwo Prószyński Media
Miłość na gruzach Kosowa Chojnacka-Skibicka, Izabela
Żona Farida, Nike
Siedem szmacianych dat Cielesz, Ewa
2.
Żyłam w ukryciu Marie, Jalowicz Simon Stratenwerth, Irene
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo