Zbiory biblioteki Ślemień GBP
DLA MŁODZIEŻY
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. DLA MŁODZIEŻY
Zawsze stanę przy tobie Forman, Gayle
Najgorsza rzecz, jaką zrobiła Kuipers, Alice
Byłam tu Forman, Gayle
Oddam ci słońce Nelson, Jandy
Życie i śmierć Meyer, Stephenie
Jaskółki i Amazonki Ransome, Arthur
Miasto cieni Riggs, Ransom
Osobliwy dom pani Peregrine Riggs, Ransom
Amulet Cielas, Karolina
Ta dziewczyna Hoover, Colleen
Delirium Oliver, Lauren
Opposition Armentrout, Jennifer L.
2. DLA MŁODZIEŻY
Skrzydła ognia Sutherland, Tui
Zaginiona sukcesorka Sutherland, Tui T.
Tajemnica diabelskiego kręgu Kańtoch, Anna
Tajemnica nawiedzonego lasu Kańtoch, Anna
Niezłomni Daugherty, Christi
Powód by oddychać Donovan, Rebecca
Oddychając z trudem Donovan, Rebecca
Biorąc oddech Donovan, Rebecca
Co, jeśli... Donovan, Rebecca
Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo