Zbiory biblioteki Ślemień GBP
DLA MŁODZIEŻY
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Opposition Armentrout, Jennifer L.
1 Amulet Cielas, Karolina Gustowski, W. K. Szymoński
2 Niezłomni Daugherty, Christi
2 Biorąc oddech Donovan, Rebecca
2 Co, jeśli... Donovan, Rebecca
2 Oddychając z trudem Donovan, Rebecca
2 Powód by oddychać Donovan, Rebecca
1 Byłam tu Forman, Gayle
1 Zawsze stanę przy tobie Forman, Gayle
1 Ta dziewczyna Hoover, Colleen
2 Tajemnica diabelskiego kręgu Kańtoch, Anna
2 Tajemnica nawiedzonego lasu Kańtoch, Anna
1 Najgorsza rzecz, jaką zrobiła Kuipers, Alice
1 Życie i śmierć Meyer, Stephenie
1 Oddam ci słońce Nelson, Jandy
1 Delirium Oliver, Lauren
1 Jaskółki i Amazonki Ransome, Arthur
2 Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
2 Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
2 Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
1 Miasto cieni Riggs, Ransom
1 Osobliwy dom pani Peregrine Riggs, Ransom
2 Skrzydła ognia Sutherland, Tui
2 Zaginiona sukcesorka Sutherland, Tui T.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo