Zbiory biblioteki Nawojowa GBP
Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Ktoś za kurtyną Abrahams, Peter
2 Co się kryje w sercu na dnie? Kto przeczyta ten odgadnie Brykczyński, Marcin
2 Ni pies, ni wydra czyli o wyrażeniach, które pokazują język Brykczyński, Marcin
2 W każdym z nas są drzwi do nieba Brykczyński, Marcin
2 Z deszczu pod rynnę czyli Jeszcze raz o wyrażeniach, które pokazują język Brykczyński, Marcin
1 Opowiadania z uśmiechem Chotomska, Wanda
3 Przygody Galla Asteriksa Goscinny, René Uderzo, Albert
3 Inny koniec lata Hobbs, Valerie
2 Opowiadania o zwierzętach Kozieł-Nowak, Magdalena Bajerowicz, Katarzyna
Kamler, Mikołaj
3 Gra Maleszka, Andrzej
1 Pojedynek Maleszka, Andrzej
3 Marysia i Szczęściarz McKain, Kelly
3 Więzy krwi McKenzie, Sophie
3 Klątwa Kleopatry Mickiewicz, Magdalena
3 Zuźka D. Zołzik imprezuje Park, Barbara
3 Zuźka D. Zołzik żegna zerówkę Park, Barbara
3 Ania i Śprot Poraj, Grzegorz
2 Kosmiczne komplikacje czyli... cztery opowiadania z przewrotką Trojanowski, Tomasz
1 Misja Lolka Skarpetczaka Trojanowski, Tomasz
1 Nowe kocie historie Trojanowski, Tomasz
1 Włochacz i obca cywilizacja Trojanowski, Tomasz
2 Samotne święta Oskara Webb, Holly
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo