Zbiory biblioteki Lisia Góra GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. LITERATURA DLA DOROSŁYCH
365 dni Lipińska, Blanka
Jestem nieletnią żoną Shukri, Laila
Królowa Saby Lee, Tosca Moon
Miłość leczy rany Bonda, Katarzyna
Kochaj wystarczająco dobrze Jucewicz, Agnieszka Sroczyński, Grzegorz
Pełnia życia Maciąg, Agnieszka
Galopem po szczęście Bednarek, Justyna Kaczanowska, Jagna
Dzikowska Warszewski, Roman
Była arabską stewardesą Margielewski, Marcin
Gad Kapusta, Paweł
Był sobie pies 2 Cameron, W. Bruce
W cieniu Czarnobyla Hessérus, Madeleine
2. Literatura dla dzieci i młodzieży
Harry Potter i przeklęte dziecko Rowling, Joanne Kathleen Thorne, Jack
Tiffany, John
Pościg Flanagan, John
Sekretne dziedzictwo króla elfów Regnier, Sandra
Too late Hoover, Colleen
Wykłady profesora Niczego Mietczyński, Mieciu
Grobowiec tyrana Riordan, Rick
Wielka księga Kici Koci Głowińska, Anita
Wiewiórki, które nie chciały się dzielić Bright, Rachel
Przemiana Caraga Englert, Sylvia
Pucio umie opowiadać Galewska-Kustra, Marta
365 niegłupich zabaw po szkole Ellison, Sheila Gray, Judith
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo