Zbiory biblioteki Stróże GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Krystyna Mirek
Cena szczęścia Mirek, Krystyna
Francuska opowieść Mirek, Krystyna
Miłość z jasnego nieba Mirek, Krystyna
Obca w świecie singli Mirek, Krystyna
Podarunek Mirek, Krystyna
Polowanie na motyle / Krystyna Mirek Mirek, Krystyna
Prawdziwa miłość Mirek, Krystyna
Prom do Kopenhagi Mirek, Krystyna
Rodzinne sekrety Mirek, Krystyna
Słodkie życie Mirek, Krystyna
Słodkie życie Mirek, Krystyna
Spełnione marzenia Mirek, Krystyna
Szczęśliwy dom Mirek, Krystyna
Światło o poranku Mirek, Krystyna
Światło o poranku, Mirek, Krystyna
Tajemnica zamku Mirek, Krystyna
Większy kawałek nieba Mirek, Krystyna
Wszystkie kolory nieba Mirek, Krystyna
2.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo