Zbiory biblioteki Wilamowice GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Chustka Sałyga, Piotr Sałyga, Joanna
Między nami Tusk, Małgorzata
Flirtując z życiem Stenka, Danuta Maciejewski, Łukasz
Wałęsa
Marzenia i tajemnice Wałęsa, Danuta
Kino i reszta świata Wajda, Andrzej
Kardynał Wyszyński Czaczkowska, Ewa K.
Diana Morton, Andrew
Tina Turner Bego, Mark
Zbyt dumna, zbyt krucha Signorini, Alfonso
2.
Kapuściński non-fiction Wydawnictwo Świat Książki
Cejrowski Brzozowicz, Grzegorz
Życie (nie) całkiem spokojne Chmielewska, Joanna
Tuwim Urbanek, Mariusz
Brzechwa nie dla dzieci
Ksiądz Paradoks Grzebałkowska, Magdalena
Maria Koterbska Frankl, Roman
Oczarowanie Spoto, Donald
Katarzyna Wielka Andrusiewicz, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo