Zbiory biblioteki Miedźno GOK
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. KRYMINAŁY
Zatruty ogród Marwood, Alex
Psychopata Kloc-Muniak, Klaudia
Pacjentka Michaelides, Alex
Prawda i kłamstwa Mitchell, Caroline
W głębi lasu Coben, Harlan
Uprowadzona Donlea, Charlie
2. Kryminalne zagadki
Ciernista róża Link, Charlotte
Grzech aniołów Link, Charlotte
Pluszowy miś Jackowiak, Damian
Rytuały wody García Sáenz, Eva
Władcy czasu García Sáenz de Urturi, Eva
Czerń kruka Cleeves, Ann
Biel nocy Cleeves, Ann
Czerwień kości Cleeves, Ann
Martwa woda Cleeves, Ann
Mgliste powietrze Cleeves, Ann
Grząska ziemia Cleeves, Ann
3. Jesienne zawirowania
Prawdziwe kolory Hannah, Kristin
Obcy powiew wiatru Majcher, Magdalena
Zimny kolor nieba Majcher, Magdalena
Znany szum morza Majcher, Magdalena
Port nad zatoką Majcher, Magdalena
Rzeka kłamstw Świętek, Edyta
Echa niewierności Świętek, Edyta
Cień zbrodni Świętek, Edyta
Król Twardoch, Szczepan
Królestwo Twardoch, Szczepan
Bibliotekarka z Auschwitz Iturbe, Antonio G.
Dziewczyna kata Knedler, Magdalena
4. kraina dzieci
Misia i jej mali pacjenci Cholewińska-Szkolik, Aniela
Świąteczne opowieści Cholewińska-Szkolik, Aniela
Marysia ubiera się sama Berkane, Nadia
Marysia i psotny kotek Berkane, Nadia
Marysia boi się ciemności Berkane, Nadia
Marysia u babci i dziadka Berkane, Nadia
piecze ciasto Berkane, Nadia
Kicia Kocia na traktorze Głowińska, Anita
Kicia Kocia gotuje Głowińska, Anita
5.
Kicia Kocia majsterkuje Głowińska, Anita
poznaje strażaka Głowińska, Anita
Zuzia i nowy dzidziuś Schneider, Liane
Zuzia jest chora Schneider, Liane
Mam przyjaciela piekarza Butschkow, Ralf
Mam przyjaciela policjanta Butschkow, Ralf
Mam przyjaciela marynarza Schürmann, Susanne
Zuzia pomaga mamie Schneider, Liane
Zuzia korzysta z nocnika Schneider, Liane
Zuzia jedzie pod namiot Schneider, Liane
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo