Zbiory biblioteki Czchów MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Szklane ptaki Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
Zanim wystygnie kawa Kawaguchi, Toshikazu
Rdza Małecki, Jakub
Pozwól mi wrócić Paris, B. A.
Dublerka Paris, B.A. Hannah, Sophie
Brown, Holly
Mackintosh, Clare
Tatuażysta z Auschwitz Morris, Heather
Malibu płonie Reid, Taylor Jenkins
Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
Naznaczone złotem Forna, Namina
Terytorium Pietrzyk, Agnieszka
W cieniu zła North, Alex
Nieznajomi Taylor, C. L.
2.
Peppa kocha naszą planetę! Baker, Mark Astley, Neville
Ostojska-Badziak, Agnieszka
Świat na kółkach Monster Truck Ajsomat
Świat na kółkach autobus Ajsomat
Gucio się boi Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio zazdrości Chien Chow Chine, Aurélie
Brrr! Gray, Kes
Mysz, która chciała być lwem Bright, Rachel
Tata Oli jest chory Brunstrøm, Thomas
Pucio uczy się mówić Galewska-Kustra, Marta
Samochodzik Franek Górska, Karolina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo