Zbiory biblioteki Czchów MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Brrr! Gray, Kes
1 Dublerka Paris, B.A. Hannah, Sophie
Brown, Holly
Mackintosh, Clare
2 Gucio się boi Chien Chow Chine, Aurélie
2 Gucio zazdrości Chien Chow Chine, Aurélie
1 Malibu płonie Reid, Taylor Jenkins
2 Mysz, która chciała być lwem Bright, Rachel
1 Naznaczone złotem Forna, Namina
1 Nieznajomi Taylor, C. L.
2 Peppa kocha naszą planetę! Baker, Mark Astley, Neville
Ostojska-Badziak, Agnieszka
1 Pozwól mi wrócić Paris, B. A.
2 Pucio uczy się mówić Galewska-Kustra, Marta
1 Rdza Małecki, Jakub
1 Rodzina Monet Marczak, Weronika Anna
2 Samochodzik Franek Górska, Karolina
1 Szklane ptaki Zyskowska-Ignaciak, Katarzyna
2 Świat na kółkach autobus Ajsomat
2 Świat na kółkach Monster Truck Ajsomat
2 Tata Oli jest chory Brunstrøm, Thomas
1 Tatuażysta z Auschwitz Morris, Heather
1 Terytorium Pietrzyk, Agnieszka
1 W cieniu zła North, Alex
1 Zanim wystygnie kawa Kawaguchi, Toshikazu
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo