Sensacje
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Odkąd odeszła Lewis, Susan
Na skrzydłach orłów Follett, Ken
Niebezpieczna fortuna Follett, Ken
Rok we mgle Richmond, Michelle
Skaza Małecki, Robert
Zimny strach Nordbo, Mads Peder
2.
W pułapce Stachula, Magda
Dziewczyna, którą byłam Torjussen, Mary
Hashtag Mróz, Remigiusz
Nie ufaj nikomu Croft, Kathryn
Outsider King, Stephen
Podejrzany Świst, Paulina
Jak mogłaś Perks, Heidi
Najszczęśliwsza Czornyj, Maksymilian Czornyj, Max
Obserwuję cię Driscoll, Teresa
Rywalka Jones, Sandie
Samolot bez niej Bussi, Michel
Dziewczyna bez skóry Nordbo, Mads Peder
3.
Sekret, którego nie zdradzę Gerritsen, Tess
Czerwony Pająk Bonda, Katarzyna
Czternasta kolonia Berry, Steve
Farba Miłoszewski, Wojciech
Macbeth Nesbø, Jo
Siódma plaga Rollins, James
Dziewczyna, która się boi Torjussen, Mary
I że cię nie opuszczę Richmond, Michelle
Sfinks Jacq, Christian
Żmijowisko Chmielarz, Wojciech
Decyzja Link, Charlotte
Kobieta w oknie Finn, A. J.
4.
Prawie was utraciłam Strawser, Jessica
Barwa ciszy Lupton, Rosamund
Słup ognia Follett, Ken
Za zamkniętymi drzwiami Paris, B. A.
Zaginiony rozkaz Berry, Steve
Zbawienie templariuszy Khoury, Raymond
Odcięci Fitzek, Sebastian Tsokos, Michael
Decydująca rozgrywka Khoury, Raymond
Ta dziewczyna Frances, Michelle
W domu Coben, Harlan
Milczące dziecko Denzil, Sarah A.
Nieodnaleziona Mróz, Remigiusz
5.
Otulone ciemnością Greń, Hanna
Pierwszy śnieg Nesbø, Jo
Białe róże dla Matyldy Zimniak, Magdalena
Odezwij się Zimniak, Magdalena
Identyfikacja Tsokos, Michael Gössling, Andreas
Lisia dolina Link, Charlotte
Przeklęty prom Strandberg, Mats
Złudzenie Link, Charlotte
Ostatni templariusz Khoury, Raymond
Oszukana Link, Charlotte
Smak śmierci Tsokos, Michael Gössling, Andreas
6.
Cicha przystań Mizuro, Marta
Człowiek nietoperz Nesbø, Jo
Już mnie nie oszukasz Coben, Harlan
Ostatni policjant Winters, Ben H.
Za wcześnie Barnard, Joanna
Czarownica Läckberg, Camilla
Konklawe Harris, Robert
Brama piekieł Schutt, Bill Finch, J. R.
Diabelski eliksir Khoury, Raymond
Everest Hauge, Odd Harald
Cień Rasputina Khoury, Raymond
Dziewczyna, która wróciła Lewis, Susan
7.
Błąd w zeznaniach Hannah, Sophie
Aż gniew twój przeminie Larsson, Åsa
Mężczyzna, który gonił swój cień Lagercrantz, David
Czarne tango Oskarsson, Lena
Wszystkie drogi prowadzą do Mekki Alem, Raja
Idealne życie Kent, Minka
Nieznajomy Coben, Harlan
Czarna Madonna Mróz, Remigiusz
Dziecko ognia Tremayne, S.K.
Bez odwrotu Gerritsen, Tess
Pirania Cussler, Clive Morrison, Boyd
Początek Brown, Dan
8.
Mam na imię Freedom Miller, Jax
Marsjanin Weir, Andy
Uwikłanie Miłoszewski, Zygmunt
Ziarno prawdy Miłoszewski, Zygmunt
Gniew Miłoszewski, Zygmunt
Burza piaskowa Rollins, James
Linia krwi Rollins, James
Poza sezonem Horst, Jorn Lier
Zajmę się tobą Kubica, Mary
Bliźnięta z lodu Tremayne, S. K.
Gwiazdozbiór Jackiewicz, Aleksander
Stylista Marinina, Aleksandra
9.
Dziewczyna w walizce Montes, Raphael
Stokrotka w kajdanach Bolton, Sharon
Dom sióstr Link, Charlotte
Milczenie lodu Jónasson, Ragnar
Milczenie nocy Jónasson, Ragnar
Ekspedycja Rollins, James
Sprawa Niny Frank Bonda, Katarzyna
Żniwa zła Galbraith, Robert
Bezkarni zbrodniarze Jagielnicka, Stefania
Czarna loteria Gerritsen, Tess
Florystka Bonda, Katarzyna
I odpuść nam nasze... Wiśniewski, Janusz Leon
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo