Zbiory biblioteki Bralin BP
AudioBooki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Anioł stróż Sparks, Nicholas
Błękitna krew Coben, Harlan
Dziewczynka w zielonym sweterku Chiger, Krystyna Paisner, Daniel
Ciernista róża Link, Charlotte
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku Ligocka, Roma
Morderstwo na plebanii Agata Christie
Morderstwo w Orient Expressie Christie, Agatha
Zostań przy mnie Coben, Harlan
Obiecaj mi Coben, Harlan
Mroczna połowa King, Stephen
Zanim zasnę Watson, S.J.
Najdłuższa podróż Albatros - Olesiejuk
Ostatnia piosenka Sparks, Nicholas
Pentagram Nesbø, Jo
Schronienie Coben, Harlan
2.
Ogniem i mieczem Sienkiewicz, Henryk
Krzyżacy Sienkiewicz, Henryk
Pan Wołodyjowski Sienkiewicz, Henryk
Potop Sienkiewicz, Henryk
Święta Rito od Rzeczy Niemożliwych Fox, Marta
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo