Wsparcie dla dzieci i młodzieży / młodzież
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wszystko OK? Carlson, Dale Bick Carlson, Hannah
Jak wytrzymać w szkole i nie zwariować Cholewińska-Szkolik, Aniela
Jak radzić sobie z życiem Staroń, Przemysław
Szkoła bohaterek i bohaterów 2 Staroń, Przemysław
Mała książka o przemocy Stalfelt, Pernilla
2.
Podręcznik dla nastolatków i ich rodziców u kresu wytrzymałości Pietropolli Charmet, Gustavo Cirillo, Loredana
Nie daj się gnębić Vujicic, Nick
Jak zachować się w internecie Żarowska-Mazur, Alicja
Nastolatki na krawędzi Dąbrowska, Agnieszka Niedźwiedzka, Marta
Romanowska, Krystyna
Nie pękaj! Bądź sobą! Moore-Mallinos, Jennifer
3.
Samoobrona dziewcząt Graff, Sunny Rieger, Birgit
Czy ta przyjaźń jest okej? Moore-Mallinos, Jennifer
Przemoc Mayrock, Aija
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo