Zbiory biblioteki Niechanowo BPG
Nowości
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Ania Kubicki, Grzegorz Drzewicki, Maciej
2 Chłopak z Warszawy Borowiec, Andrew
1 Labirynt duchów Ruiz-Zafón, Carlos
2 Nasza powstańcza młodość Czerwińska-Buczek, Małgorzata
1 Ósmy cud świata Witkiewicz, Magdalena
1 Pięć minut Raisy Kołakowska, Agata
1 Salon sukien ślubnych Hauck, Rachel
2 Skarb Dziedzica Soberski, Karol
2 Tajemniczy Pałac Zakrzewo Soberski, Karol
2 Taniec z Hitlerem Golec, Radosław
1 Trzecia Stachula, Magda
1 We dwoje Sparks, Nicholas
2 Zapomniana zbrodnia Soberski, Karol Saskowski Franciszek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo