Literatura obyczajowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Spełnienia marzeń! Michalak, Katarzyna
Pisarka Michalak, Katarzyna
Mistrz Michalak, Katarzyna
Zemsta Michalak, Katarzyna
Bezdomna Michalak, Katarzyna
Zacisze Gosi Michalak, Katarzyna
Gwiazdka z nieba Michalak, Katarzyna
Powrót do Poziomki Michalak, Katarzyna
Błękitne sny Michalak, Katarzyna
Ścigany Michalak, Katarzyna
2.
Mistrz Michalak, Katarzyna
Ogród Kamili Michalak, Katarzyna
Tego lata stałam się piękna Han, Jenny
Dyrektorka generalna Haner, K. N.
Układ Kazan, Elia
Wioska wdów McCracken, Patti
Przystań Julii Michalak, Katarzyna
Wiosna Kownacka, Maria
Najlepsze miejsce na świecie Bartosiak, Jacek
Wiosna cudów Kordel, Magdalena
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo