Zbiory biblioteki Michałowice BPG
Audiobooki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
W stepie szerokim Koper, Sławomir
Niepokorni Gładzik, Agnieszka
Dom na granicy Wojtkowska-Witala, Anna
Czulsza niż dotyk Wardyńska, Marta
Bilet dla zabójcy Wójcik, Wojciech
Shogun Clavell, James
Noble House Clavell, James
Operacja Whirlwind Clavell, James
Czy złość jest zła? Wielgus, Agnieszka
Pokaz kocich piękności Jahnson, Rebecca
2.
Frycek Chopin Skworz, Jakub
Kuba Guzik i Dzika 13 Ende, Michael
Wieś Piotrowska, Eliza
Ciocia Jadzia Piotrowska, Eliza
Berenika i klątwa ciemności Opala, Renata
Marika i Bazyli Dziedzic, Elżbieta
Tofik i przyjaciele Kazała, Agnieszka
Jak Kicia i Gapcio ratowali Ziemię Witomski, Piotr Witomska, Bogumiła
Oddam brata za piątaka
Szymek w krainie nudzimisiów Klimczak, Rafał
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo