Literatura po angielsku
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 The landscape of love Beauman, Sally
1 The Fifth Mountain Coelho, Paulo
1 The Pilgrimage Coelho, Paulo
1 The Valkyries Coelho, Paulo
1 Veronica decites to die Coelho, Paulo
1 Chasing the Dime Connelly, Michael
1 The Black Echo Connelly, Michael
1 Blow Fly Cornwell, Patricia Daniels
1 Isle of Dogs Cornwell, Patricia Daniels
1 The Terminal Man Crichton, Michael
2 Charlie and the great glass elevator Dahl, Roald
2 Avenger Forsyth, Frederick
2 Whistle blower Gerritsen, Tess
2 Bleachers Grisham, John
2 The Brethren Grisham, John
2 The Rainmaker Grisham, John
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo