Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Marta i ufoludek Widłak, Wojciech
Tytus w cyrku Olech, Joanna
Syreni śpiew Mikołajewski, Jarosław
Kot w worku Mikołajewski, Jarosław
Uśmiech Bambola Mikołajewski, Jarosław
Alya i trzy koty Hachimi, Alaoui Amina Fidami, Maya
2.
Marta i zagadkowy pojazd Widłak, Wojciech
Troll i zawody Stanecka, Zofia
Kasztan, tapczan, tralala Kasdepke, Grzegorz
Robot Robert Stanecka, Zofia
Psotny Franek Frączek, Agnieszka
Tajemnica pewnej sąsiadki Kapelusz, Melania
Tadek i spółka Olech, Joanna
Syrop maga Abrakabry Widłak, Wojciech
Babula Babalunga Jagiełło, Joanna
Szarka Nowak, Ewa
3.
Maja na tropie jaja Witek, Rafał
Wyprawa na biegun Witek, Rafał
Figle w fokarium Sendecki, Marcin
Kto polubi trolla? Stanecka, Zofia
Edison Nowak, Ewa
Skarb Arubaby Olech, Joanna
Tytus - superpies Olech, Joanna
Psotnice podwórkowe Witek, Rafał
Jezioro łabędzie Nowak, Ewa
Dobry pies Witek, Rafał
4.
Klątwa dziewiątych urodzin Szczygielski, Marcin
Kacperiada Kasdepke, Grzegorz
Kosmiczni odkrywcy Bąkiewicz, Grażyna
Kot, który spadł z nieba Hiraide, Takashi
Kot Karima i obrazki Bardijewska, Liliana
Król ptaków Le Bec, Gwendal
5.
Tajemnica trzynastego piętra Kmieć, Joanna
Chłopiec zwany Gwiazdką Haig, Matt
Choinka Pana Borsuka Pitura, Urszula
Czekopłaszczada Filipp, Beata
Dentysta w paszczy krokodyla i inne historie z Doliny Bagiennej Trawy Wakuła, Paweł
Deszczowa zagadka inspektora Nielubca Tyszka, Agnieszka
Detektywi z klasztornego wzgórza Orlińska, Zuzanna
Dżok Gawryluk, Barbara
Koniki z Szumińskich Łąk. Dżunia Tyszka, Agnieszka
Filipek i rodzina Strękowska-Zaremba, Małgorzata
6.
Filipek i szkoła Strękowska-Zaremba, Małgorzata
Bajki ze starej szafy Roszkowska, Jadwiga
Moja pierwsza mitologia Marciniak, Katarzyna
Moja pierwsza mitologia Marciniak, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo