Zbiory biblioteki Margonin MGBP
Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Hau! Banks, Andrew
1 Ulubieni bohaterowie DreamWorks Animation
1 Operacja Omlet Fabisińska, Liliana
1 Świnie w raju Fabisińska, Liliana
2 Miau! Gagne, Tammy
2 Konstytucja Polski dla dzieci Górski, Jarosław
1 Kłopoty na Ptasiej Wyspie Hines-Stephens, Sarah
1 Mały pomocnik świętego Mikołaja Korhonen, Kari
2 Akcje w wakacje Mielech, Agnieszka
2 Emi i Tajny Klub Superdziewczyn Mielech, Agnieszka
2 Kółko hiszpańskiego Mielech, Agnieszka
2 Na scenie Mielech, Agnieszka
1 Jak zostać księżniczką Orsi, Tea Beretta, Paola
2 Walka o wolność Scarrow, Simon
2 Hugo ucieka z cyrku Stelmaszyk, Agnieszka
1 Najlepsze przygody Zarawska, Patrycja Wierzbięta, Bartosz
1 Podpucha Zarawska, Patrycja
1 Prawdziwi przyjaciele Zarawska, Patrycja
1 Przyjaciele o pięknych piórkach Zarawska, Patrycja
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo