Zbiory biblioteki Zagórów BPMiG
Ziemia Zagórowska
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Nadwarciański Park Krajobrazowy Chwistek, Marek
2 Nadwarciański Park Krajobrazowy i okolice Frankowski, Tomasz
2 Księga rozmaitości wielkopolskich Januszkiewicz, Marcin J. Pleskaczyński, Adam
2 Peowiacy, pierwsze ofiary okupacji niemieckiej w Zagórowie Jarecki, Marian
2 Puszcza Pyzdrska: Olędrskie dziedzictwo Kowalska, Wiesława Chodyła, Zbigniew
1 Tam, gdzie konwalie ... Kulawinek, Zdzisław
2 Zagórów Michalski, Bogdan
1 Dwa życia jak dwa psalmy Słowiński, Mirosław Jedwab, Leon
Jedwab Tosha
1 Zagórów Słowiński, Mirosław
1 Zagórów - szkic do dziejów miasta Stępień, Jerzy
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo