K
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Kamienie na szaniec Kamiński, Aleksander
2.
Za żadne skarby Kendrick, Sharon Morgan, Sarah
3.
Skazana Kent, Hannah
4.
Lot nad kukułczym gniazdem Kesey, Ken
5.
Jezioro marzeń Kleypas, Lisa
W teatrze uczuć Kleypas, Lisa
Pokochaj mnie Kleypas, Lisa
Znajdź mnie Kleypas, Lisa
Wołanie miłości Kleypas, Lisa
6.
Bohiń Konwicki, Tadeusz
Kompleks polski Konwicki, Tadeusz
Mała apokalipsa Konwicki, Tadeusz
7.
Odwieczny wróg Koontz, Dean Ray
Nieśmiertelny Koontz, Dean Ray
Klucz do północy Koontz, Dean Koontz, Dean Ray
8.
48 tygodni Kordel, Magdalena
9.
Inna wersja życia Kowalewska, Hanna
10.
Zdążyć przed Panem Bogiem Krall, Hanna
11.
Gnój Kuczok, Wojciech
12.
Cudzoziemka Kuncewiczowa, Maria
Senność Kuczok, Wojciech
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo