2021
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Płuczki Reszka, Paweł Piotr
Czas porzucenia Ferrante, Elena
Ucząc psa czytać Carroll, Jonathan
Osiedle RZNiW Mróz, Remigiusz
Halny Igor, Jarek
Powrót z Bambuko Nosowska, Katarzyna
Kocie mojo czyli Jak być opiekunem szczęśliwego kota Galaxy, Jackson Delgado, Mikel
Rock, Bobby
Coraz mniej olśnień Grabowska-Grzyb, Ałbena
Idealny rodzic nie istnieje i wszystkie inne rzeczy, które chciałbym wiedzieć o wychowaniu dzieci, zanim zostałem ojcem Nowak, Kamil
Ślub pod chupą Borowska, Sylwia
Odporność Korczyk, Marcin
2.
Ci, którzy przeżyli Grabowska-Grzyb, Ałbena
Ci, którzy walczyli Grabowska-Grzyb, Ałbena
Ci, którzy wierzyli Grabowska-Grzyb, Ałbena
Nekrosytuacje Bailly, Guillaume
Nocna droga Hannah, Kristin
Z miłości? To współczuję Romaniuk, Agata
Kółko się pani urwało Galiński, Jacek
Pokazucha Budzisz-Cysewska, Stanisława
Czerwona woda Byliński, Mariusz
Nic o tobie nie wiem Rogala, Małgorzata
OK, amen Solomin, Nina
Uwaga! Tyralik-Kulpa, Ewa
3.
Ziołowy zakątek Hebda, Klaudyna
Jedno życie wystarczy Świętek, Edyta
Czas miłości Świętek, Edyta
Krakowskie synagogi Sala, Bartłomiej Grzegorz
Przeżyć Patriarca, Éliane Revol, Élisabeth
Fatma Hamid, Nadia
Jak nie ranić własnego dziecka? Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Fundacja Moderna
Fundacja Edukacji Nowoczesnej
Nowa Huta od natury strony Klaś, Jarosław Urbańska-Kłapa, Elżbieta
Przez Papużanka, Zośka
Jak żyć z neurotycznym kotem Baker, Stephen
Broń się! Kossobudzka, Margit Staszak, Katarzyna
4.
Nowa Huta w kulturze, kultura w Nowej Hucie Klaś, Jarosław Wąchała-Skindzier, Maria
Jadłonomia po polsku Dymek, Marta
Północna zmiana Greń, Hanna
Ta sama rzeka Świętek, Edyta
Jak wzmocnić odporność Wierzbicka, Iwona
Kochaj mnie czule Gargaś, Gabriela
Wszystkie złe miejsca Fielding, Joy
777 pomysłów na zabawy z książką Swędrowska, Małgorzata
Tango Cielesz, Ewa
Czwarta władza szóstej B Studziński, Adam
Noc Perseidów Świętek, Edyta
5.
Oddaj albo giń! Rudnicka, Olga
Wypalona mama Ziegler, Sheryl
Bezmatek Marcinów, Mira
Sekretne życie kotów Kruszewicz, Andrzej Czujkowska, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo