Zbiory użytkownika Anita
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Czarownik Iwanow Pilipiuk, Andrzej
Kroniki Jakuba Wędrowycza Pilipiuk, Andrzej
Aparatus Pilipiuk, Andrzej
Dożywocie Kisiel, Marta Kisiel-Małecka, Marta
Wampir z MO Pilipiuk, Andrzej
Awantury na tle powszechnego ciążenia Lem, Tomasz
Mój Auschwitz Bartoszewski, Władysław Zając, Marek
Cywiński, Piotr M. A.
Zagadka Kuby Rozpruwacza Pilipiuk, Andrzej
Umarli mają głos Krajewski, Marek Kawecki, Jerzy
Dzisiaj narysujemy śmierć Tochman, Wojciech
Rozmowy bez retuszu Barciś, Artur
Reputacja Pilipiuk, Andrzej
2.
Boczne drogi Chmielewska, Joanna
Studnie przodków Chmielewska, Joanna
Zbrodnia w efekcie Chmielewska, Joanna
Cejrowski Brzozowicz, Grzegorz
Gringo wśród dzikich plemion Cejrowski, Wojciech
Podróżnik WC Cejrowski, Wojciech
Rio Anaconda Cejrowski, Wojciech
Wyspa na prerii Cejrowski, Wojciech
Małe zbrodnie małżeńskie Schmitt, Eric-Emmanuel
Oskar i pani Róża Schmitt, Eric-Emmanuel
Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki Vargas Llosa, Mario
Jak niczego nie rozpętałem Jaszek, Harosław
3.
Idiota: powieść w czterech częściach Dostojewski, Fiodor Dostoevskij, Fedor Mihajlovič
Z pamiętnika niemłodej już mężatki Samozwaniec, Magdalena
Rodzina Borgiów Puzo, Mario
Ja, diablica Miszczuk, Katarzyna Berenika
Gdzie jest głowa Emily Kaye? Kalicka, Manula
Café Panika Topor, Roland
Przygoda fryzjera damskiego Mendoza, Eduardo
Dzieła wybrane T.1 Dostojewski, Fiodor
Zły Tyrmand, Leopold
Półbrat Christensen, Lars Saabye
Przypadki Marka M Sadaj, Ryszard
4.
Wiadomość ze Sztokholmu Grabowski, Janusz
Jutro przypłynie królowa Wasielewski, Maciej
Oskarżona Tuszyńska, Agata
Mistrz i Małgorzata Bułhakow, Michał
I nie było już nikogo Christie, Agatha
Carska manierka Pilipiuk, Andrzej
Szewc z Lichtenrade Pilipiuk, Andrzej
Homo bimbrownikus Pilipiuk, Andrzej
Kroniki Jakuba Wędrowycza Pilipiuk, Andrzej
Wieszać każdy może Pilipiuk, Andrzej
Czerwona gorączka Pilipiuk, Andrzej
Blackout Elsberg, Marc
5.
Absurdy PRL-u Lipiński, Piotr Matys, Michał
Konan Destylator Pilipiuk, Andrzej
6.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo