Zbiory użytkownika alison2
Posiadam
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
Święto Kozła Vargas Llosa, Mario
Tak sobie myślę... Stuhr, Jerzy
Killing Bono McCormick, Neil
Ciemna strona miłości Oleksa, Monika A.
Dave Gahan Depeche Mode Anakonda 2012
Mały pamiętnik Saramago, José
Morderstwo w Miłowie Minicka, Alicja
Sezon na cuda Kordel, Magdalena
Wszystkie odcienie czerni Felicjańska, Ilona
Biała Masajka Hofmann, Corinne
Shirley Brontë, Charlotte
2.
Dzieci północy Rushdie, Salman
Mężczyzna, który się uśmiechał Mankell, Henning
Irańska córka Darznik, Jasmin
Ślubna suknia Lemaitre, Pierre
Ucieka tylko jedzenie Allison, Peter
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo