Zbiory użytkownika ajfon90
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zamieć śnieżna i woń migdałów Läckberg, Camilla
Bóg zapłać Tochman, Wojciech
Dziewczyna z zapałkami Janko, Anna
Pasja według św. Hanki Janko, Anna
Historia małżeńska dla dorosłych Antczak, Radosław
Tektonika uczuć Schmitt, Eric-Emmanuel
Trucicielka Schmitt, Eric-Emmanuel
Odette i inne historie miłosne Schmitt, Eric-Emmanuel
Oskar i pani Róża Schmitt, Eric-Emmanuel
Singielka Rudzka, Teresa Monika
Więzień nieba Ruiz Zafón, Carlos Marrodán Casas, Carlos
Zafon, Carlos
Català-Roca, Francesc
Okrasko, Katarzyna
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza
2.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo