Zbiory użytkownika agnieszka.m.goworek
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Przeczytane
Mistrz i Małgorzata Bułhakow, Michał
2. Zamierzam przeczytać
Ciemno, prawie noc Bator, Joanna
Inferno Brown, Dan Szmidt, Robert J.
Wydawnictwo Sonia Draga
Scarabelli, Roberta
Więzień nieba Ruiz-Zafon, Carlos Marrodán Casas, Carlos
Zafon, Carlos
Català-Roca, Francesc
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza
Drzwi do piekła Nurowska, Maria
3. Posiadam
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
Złodziejka książek Zusak, Markus
Pięćdziesiąt twarzy Greya James, E. L.
Zamek z piasku, który runął Larsson, Stieg
Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo