Zbiory użytkownika agata.komorowska
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Przeczytane
Gen Mukherjee, Siddhartha
Confess Hoover, Colleen
Dzieje Tristana i Izoldy Bédier, Joseph
Dżuma Camus, Albert
Rywalki Cass, Kiera
Elita Cass, Kiera Kaczarowska, Małgorzata
Mitologia Parandowski, Jan
Nie zapomnij mnie Bellon, Anna
Jeszcze jeden oddech Kalanithi, Paul
Przebudzenie King, Stephen
Gra miłości Fitzpatrick, Huntley
Urodzona o północy Hunter, Christie Craig
2. Przeczytane
Na zawsze razem Sorensen, Jessica
Miłość, która przełamała świat Henry, Emily
Niebezpieczne kłamstwa Fitzpatrick, Becca
Quo vadis Sienkiewicz, Henryk
Balladyna Słowacki, Juliusz
Czarnoksiężnik z Archipelagu Le, Guin Ursula K.
Mały Książę Saint-Exupéry, Antoine de
Skąpiec Molière
Kamienie na szaniec Kamiński, Aleksander
Chłopak, który o mnie walczył Moseley, Kirsty
Przekroczyć granice McGarry, Katie
Czy musimy udawać? Stevens, Courtney C.
3. Przeczytane
Czy wspominałem, że Cię potrzebuję? Maskame, Estelle
Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię? Maskame, Estelle
Czy wspominałam, że Cię kocham? Maskame, Estelle
Chłopiec w pasiastej piżamie Herman, Mark
Bez szans Sheridan, Mia
Jesienna miłość Sparks, Nicholas
Kawa z kardamonem Jagiełło, Joanna
Ugly love Hoover, Colleen
Na krawędzi zawsze Redmerski, Jessica Ann
Na krawędzi nigdy Redmerski, Jesica Ann
Hopeless Hoover, Colleen
Maybe someday Hoover, Colleen
4. Przeczytane
Utrata Dyken, Rachel Van
November 9 Hoover, Colleen
Uwolnij mnie Paige, Laurelin
Uratuj mnie Bellon, Anna
Joyland King, Stephen
Promyczek Holden, Kim
Gus Holden, Kim
Dotyk Crossa Day, Sylvia
Podniebny lot Lilley, R. K.
Pod samym niebem Lilley, R.K.
Chłopak, który chciał zacząć od nowa Moseley, Kirsty
O wiele więcej Holden, Kim
5. Przeczytane
Consolation Michaels, Corinne
6. Przeczytane
7. Przeczytane
8. Przeczytane
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo