Zbiory grupy Manga
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bungou stray dogs Asagiri, Kafka
2 Dziewiąta sprawiedliwość Oda, Eiichiro
2 Hetalia Himaruya, Hidekaz
1 Księga Vanitasa Mochizuki, Jun
2 Kuroshitsuji Toboso, Yana
2 Miecz Zabójcy Demonów Gotouge, Koyoharu
1 Miłość Ohba, Tsugumi
1 Miłość to wojna Akasaka, Aka
1 My hero academia Horikoshi, Kohei
1 Naruto Kishimoto, Masashi
1 Noragami Adachitoka
1 No. 6. Asano, Atsuko
1 Shadows House Somato
1 Spy x Family Endo, Tatsuya
2 The Promised Neverland Shirai, Kaiu
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo