Zbiory grupy Ksdladzieci
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Jesień na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
1 Lato na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
1 Zima na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
1 Zima na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
2 Karolka Karotka i zaginiony kucyk Bieniek, Christian
2 Conni i kucyki Boehme, Julia
2 Kucyk uparty jak osioł Boehme, Julia
2 Lou+Lukrecjusz Boehme, Julia
2 Po burzy Brooke, Lauren
3 Bezsenność Jutki Combrzyńska-Nogala, Dorota
2 Martynka wsiada na konia Delahaye, Gilbert Chotomska, Wanda
2 Gniade, kare, kasztanki Goździkiewicz, Teodor
2 Wio, Leokadio! Kulmowa, Joanna
2 Julka i Książę McKain, Kelly
2 Marta i Psotnik McKain, Kelly
2 Zosia i Błyskotka McKain, Kelly
2 Zuzia i Kartacz McKain, Kelly
1 Dawno temu w Mamoko Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
1 Mamoko 3000 Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
1 Miasteczko Mamoko Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
3 Asiunia Papuzińska, Joanna
3 Mój tato szczęściarz Papuzińska, Joanna
3 Wszystkie moje mamy Piątkowska, Renata
3 XY Rudniańska, Joanna
1 Gdzie jest tort? Thé Tjong Khing
1 Wielki piknik Thé Tjong Khing
2 Przyjaciel Marysi Wandel, Andrea
2 Koń na receptę Widzowska-Pasiak, Agata Widzowska, Agata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo