Zbiory grupy Bajki
Dla trochę starszych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Mity skandynawskie Green, Roger Lancelyn
Mity Greków i Rzymian Markowska, Wanda
Dar rzeki Fly Krüger, Maria
Bajarka opowiada Niklewiczowa, Maria
Czarne sombrero Bahdaj, Adam
Wakacje z duchami Bahdaj, Adam
Księga strachów Nienacki, Zbigniew
Pan Samochodzik i templariusze Nienacki, Zbigniew
Głowa na tranzystorach Ożogowska, Hanna
Ucho od śledzia Ożogowska, Hanna
Dziewczyna i chłopak czyli Heca na 14 fajerek Ożogowska, Hanna
2.
Eragon Paolini, Christopher
Najstarszy Paolini, Christopher
Brisingr Paolini, Christopher
Dziedzictwo Paolini, Christopher
Dziedzictwo Paolini, Christopher
Tajemnicza wyprawa Tomka Szklarski, Alfred
Ronja, córka zbójnika Lindgren, Astrid
Godzina pąsowej róży Krüger, Maria
Bajki Mickiewicz, Adam La Fontaine, Jean de
[Ostatnia walka Dakotów] Szklarska, Krystyna Szklarski, Alfred
3.
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi Kosik, Rafał
Baśniobór Mull, Brandon
Gwiazda wieczorna wschodzi Mull, Brandon
Plaga cieni Mull, Brandon
Tajemnice smoczego azylu Mull, Brandon
Klucze do więzienia demonów Mull, Brandon
4.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo