Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Oleska Biblioteka Publiczna
[awatar]
Olesno OBP
Rodzaj: Biblioteki publiczne
Telefon: +34 358 28 34
Województwo: opolskie
Powiat: oleski
Adres: ul. Aleksandra 5
46-300 Olesno
E-mail: bibliosfera@olesno.pl

Wypożyczalnia Główna czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 18:00, w soboty w godz. 8:00 - 13:00


bibl­iote­kaol­esno­.pl

Oleska Biblioteka Publiczna - w Internecie od 2000 roku.

Internetowa Biblioteka Olesno: bibl­iote­kaol­esno­.pl

Biblioteka Olesno również na Facebooku i Instagramie

Województwo: opolskie
Powiat: oleski
Adres: ul. Aleksandra 5
46-300 Olesno
E-mail: bibliosfera@olesno.pl

Nadciąga noc...., noc w bibliotece!
obrazek

Komentarze (0)

obrazek

Komentarze (0)

Do 11 maja można nadsyłać wiersze na konkurs poetycki "Szuflada" wp.me
obrazek

Komentarze (0)

obrazek
Więcej tutaj: bibl­iosf­erao­lesk­a.wordpress.com

Komentarze (0)

W 2014 roku w cyklu “Spotkań z pasjami”, spotkań z osobami pełnymi pasji, prze­prow­adzo­nych­ zostanie na żywo w bibliotekach 15 spotkań w formie wideo konferencji (poprzez streaming online) skierowanych do osób starszych. 10 kwietnia na ekranie pojawi się Emilian Kamiński!(wp.me)
obrazek
wp.me

Komentarze (0)

“Daj się porwać tej pięknej historii…” – czytamy na okładce książki Anny Ficner-Ognowskiej “Alibi na szczęście”. Czy członkinie oleskiego Dyskusyjnego Klubu Książki dały się porwać? Okaże się 8 kwietnia – zapraszamy na kolejne spotkanie Klubu, jak zawsze godz. 17.30. wp.me
obrazek

Komentarze (0)

Światowy Dzień Książki dla Dzieci został ustanowiony w celu promowania pięknej literatury i grafiki dla młodego czytelnika. Obchodzony jest 2 IV, w dniu urodzin Andersena. Co roku inny kraj jest gospodarzem tego dnia, projektując i rozsyłając plakat z mottem. Polska była gospodarzem tego dnia w roku 1980.

W tym roku gospodarzem dnia jest Irlandia, plakat projektowała Niamh Sharkey.
Dzień Książki dla Dzieci: wp.me

obrazek

Komentarze (0)

Choć nie lubię czytać o przegranym życiu, jednak ciekawym staje się poznawanie losów ludowej poetki, która kiedyś w młodości uwierzyła, że wiedza i nauka to wielka wartość, a pod koniec życia z goryczą stwierdziła: „Gdybym się nie nauczyła czytać i pisać, ja głupia, byłabym może szczęśliwa.
Gabriela Kansik z oleskiego Dyskusyjnego Klubu Książki pisze o "Papuszy" Angeliki Kuźniak. Klik: wp.me
obrazek

Komentarze (0)

Czytamy Herberta!
czytam2.jpg

czytam2.jpg czytam2
jpg, 155 KiB, 1031x548
Komentarze (0)

27 marca po raz drugi odbędzie się ogólnopolska akcja społeczna “Czytam w podróży… Herberta”. Jest to wspólne przedsięwzięcie Fundacji im. Zbigniewa Herberta i Klubu Herbertowskich Szkół. wp.me
obrazek

Komentarze (0)
1
...
61 62 63 64 65 66 67 68 69
wojciech
Opole MBP
Stanomino GBP
Anto
Ilona456
karina.l
biala-roza
AgaDu
Rene
tynaklb
wit-ar
Iwan_fiodorow
alaalicja81
linka2005
gabriela.sykulska
olga.sp1
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo