Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Collegium Maius przy ul. Fredry 10
WYDARZENIE
2017-10-20
T12:30
16.10.2017Młody czytelnik w bibliotece
[awatar]
Poznań PBP

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają nauczycieli szkół i bibliotek szkolnych Województwa Wielkopolskiego na konferencję Młody czytelnik w bibliotece, która rozpocznie się 20 października o godz. 12:30 w Salonie Mickiewicza Collegium Maius przy ul. Fredry 10 (IV piętro).

Program konferencji:

11.30-12.30 Rejestracja uczestników
12.30 Powitanie uczestników - dyrektor Wydawnictwa UAM Marzenna Ledzion-Markowska oraz dyrektor Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu Danuta Wielbowicz
12.35 - 14.00 Niekochany czytelnik w bibliotece: młody dorosły oczekiwania, nawyki, lektury – wykład dra hab. prof. UW Grzegorza Leszczyńskiego (Uniwersytet Warszawski Instytut Literatury Polskiej - Wydział Polonistyki)
14.00 - 15.00 Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty - rozmowy o książce z dr hab. prof. UAM Katarzyną Kuczyńską-Koschany (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
15.00– 15.30 Przerwa
15.30 – 16.30 Komiks i manga w szkolnej bibliotece. O zaletach obecności opowieści graficznych w bibliotekach dla dzieci i młodzieży – wykład dra hab. Rafała Wójcika (Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu).

Zapisy za pośrednictwem formularza do wyczerpania miejsc docs.google.com

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo