Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2017-5-12
T16:00
04.05.2017Książki pachnące wrażeniami
[awatar]
Poznań PBP

W ramach Tygodnia Bibliotek Publiczna Biblioteka Pedagogiczna zaprasza na warsztaty Książki pachnące wrażeniami. Prowadząca, Pani Małgorzata Swędrowska wyjaśni na czym polega czytanie wrażeniowe z dziećmi w grupie przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Pani Małgorzata Swędrowska jest trenerem i popularyzatorem literatury dziecięcej, twórcą koncepcji czytania wrażeniowego, a także nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz wykładowcą.

Warsztaty adresowane są do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarzy, a także studentów kierunków pedagogicznych.

Zapraszamy 12 maja o godz. 16:00 do Czytelni PBP przy ul. Bułgarskiej 19. Wstęp bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona.
Zapisy za pośrednictwem formularza: docs.google.com

ksiazki_pachnace2_pomn..jpg


ksiazki_pachnace2_pomn..jpg ksiazki_pachnace2_pomn.
jpg, 13 KiB, 150x211
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo