18.10.2016III Ogólnopolski Konkurs Czytelniczy

Wielka Liga Czytelników to konkurs czytelniczy skierowany do uczniów klas I - VI szkół podstawowych. Organizowany jest w dwóch kategoriach wiekowych: kl. I - III oraz IV – VI. Głównym celem tego projektu jest promowanie czytelnictwa i rozbudzanie umiejętności poszukiwań literackich oraz zainteresowania literaturą.

Konkurs przebiega w trzech etapach:
Pierwszy prowadzony jest przez koordynatora w szkole lub bibliotece publicznej.
Drugi – półfinał i trzeci – finał ogólnopolski przeprowadzony zostanie w miejscu i terminie podanym przez organizatora konkursu i będzie miał formę drużynowych potyczek literackich.
Zapraszamy do udziału w konkursie szkoły podstawowe oraz biblioteki publiczne z całej Polski. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz dostępny na stronie: www.wielkaliga.pl

plakat_wlc_2016_17.jpg


plakat_wlc_2016_17.jpg plakat_wlc_2016_17
jpg, 16 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo