20.05.2013Mecz książek na Stadionie Narodowym

Literatura z całego świata, 500 wystawców, blisko 500 autorów, 680 wydarzeń towarzyszących, liczne konferencje, debaty, atrakcje, konkursy i nominacje- tak wyglądały IV Warszawskie Targi Książki. Tegoroczna impreza odbyła się na Stadionie Narodowym, który odwiedziła rekordowa liczba ponad 60 tysięcy gości.

Na Stadion przyleciały także portalowe sówki prosto z każdej biblioteki :)😊

Pełna relacja z wydarzenia na www.lust­robi­blio­teki­.pl
00023.jpg DSC03994.jpg


00023.jpg 00023
jpg, 216 KiB, 1200x900
DSC03994.jpg DSC03994
jpg, 2.2 MiB, 2592x1944
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
LustroBiblioteki
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo