Cisza Emmy

Tytuł oryginalny:
Emma csöndje
Autor:
Dora Gimesi
Ilustracje:
Mari Takács
Tłumacz:
Karolina Wilamowska
Wydawcy:
Nobell Wydawnictwo (2025)
Wydawnictwo No Bell
Wydane w seriach:
Książki z Duchem
Zrozumieć Siebie i Świat
ISBN:
978-83-67823-58-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
rodzina
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Emma ma siedem lat, dwa miesiące i siedemnaście dni. Do szkoły chodzi od dwóch tygodni, trzech dni i dziesięciu minut. Różni się od dzieci w klasie – jest osobą w spektrum autyzmu, ma nadwrażliwość słuchową i boi się mówić przy innych ludziach. Przez to wszystko dotykają ją różne problemy w szkole. Ale dobrze czuje się w towarzystwie zwierząt. Rozumie wieloryby, delfiny, rekiny, manaty, morsy, narwale, kraby, gąbki i rozgwiazdy. Cały wolny czas spędza w oceanarium, gdzie pracują jej rodzice. Pewnego dnia do szpitala dla zwierząt trafia mała, osłabiona orka, która nie może znaleźć swojego miejsca między innymi zwierzętami w akwarium, a weterynarz uważa, że nic jej nie jest. Emma to jedyna osoba, która rozumie orkę, wie, co jej dolega, i może jej pomóc. Ale żeby to zrobić, musi odważyć się mówić. Bo przecież ktoś musi w końcu zacząć przemawiać w imieniu zwierząt wodnych, byśmy wszyscy nauczyli się choć trochę rozumieć ich sytuację.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo