14.04.2015Łamigłówki - relacja

13 kwietnia, w siedzibie Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli odbyły się warsztaty zorganizowane przez naszą Bibliotekę oraz Wydawnictwo Nowik nt.: Dlaczego warto stosować łamigłówki na lekcjach? Zajęcia poprowadził Michał Nowik z Wydawnictwa Nowik. Nauczyciele dowiedzieli się czym są łamigłówki, ambigramy czy kryptarytmy. Poznali zalety stosowania łamigłówek na lekcjach matematyki, ich wpływ na samodzielne myślenie, rozwój osobowości czy pobudzenie wyobraźni uczniów. Uczestnicy mieli możliwość samodzielnego rozwiązywania łamigłówek. Poprzez układanki zręcznościowe, Happy Cube (układanki z gąbki) czy Tangram ćwiczyli myślenie abstrakcyjne. Rozwiązanie łamigłówek drucianych i sznurkowych wbrew pozorom nie było łatwe, ale dało wiele satysfakcji. Prowadzący przedstawił różne modyfikacje znanych już łamigłówek i gier, dzięki czemu popularne zabawy stały się na nowo atrakcyjne, np. Chińczyk.
W podziękowaniu za aktywne uczestnictwo wśród nauczycieli rozlosowano kody dostępu do portalu MegaMatma i czytelni książek naukowych - IBUK. Kody ufundowała nasza Biblioteka.

Po spotkaniu na naszym stoisku można było wypożyczyć książki, a także zakupić nowości książkowe, gry i łamigłówki bezpośrednio u Wydawcy.

lamiglowki1.jpg lamiglowki.jpg DSCN2662.jpg


lamiglowki1.jpg lamiglowki1
jpg, 17 KiB, 200x150
lamiglowki.jpg lamiglowki
jpg, 14 KiB, 200x150
DSCN2662.jpg DSCN2662
jpg, 82 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo