07.11.2024XXVIII WIELKOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY NA NAJPIĘKNIEJSZĄ KARTKĘ BOŻONARODZENIOWĄ

ORGANIZATOR:
Dom Kultury w Pleszewie ul. Kolejowa 3, 63-300 Pleszew
PATRONAT:
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew – Arkadiusz Ptak
CEL:
Prezentacja twórczości dzieci i młodzieży ukazująca radość, klimat i nastrój Świąt Bożego Narodzenia.

Prace konkursowe starannie zapakowane z IMIENNYM WYKAZEM I PODZIAŁEM NA KATEGORIE WIEKOWE należy przesyłać w niep­rzek­racz­alny­m terminie do 03.12.2024r. |wtorek| na adres
Domu Kultury w Pleszewie, ul. Kolejowa 3, 63-300 Pleszew

Szczegóły w Regulaminie.


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo