Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile
ul. Bydgoska 21
64-920 Piła
53.15277 16.74749
WYDARZENIE
2024-11-14
T17:00
04.11.2024Spotkanie autorskie
[awatar]
Piła PBP

14 listopada 2024 r. o godz. 17:00 gościć będziemy Miłosza Szymańskiego, podróżnika, historyka z zamiłowania, z wykształcenia prawnika i mechanika okrętowego. Jest on twórcą popularnych podcastów: „Za Rubieżą” (o polityce zagranicznej, podróżach i historii)open.spotify.com i „Lekcja Historii” (cyklu skierowanego do maturzystów) open.spotify.com oraz autorem książki „Kto zgasi światło? Opowieści z Mołdawii”.

Książka „Kto zgasi światło? Opowieści z Mołdawii” to zbiór reportaży, będący efektem 10 lat podróży Miłosza Szymańskiego po Mołdawii. Przemierzył ją pociągami, autobusami, samochodem i rowerem. Jak informuje autor: „Mołdawii świat nie szanuje, bo jej nie zna. Z niczym mu się nie kojarzy i niczego się po niej nie spodziewa. Mołdawia tymczasem powoli znika. Każdego dnia Mołdawianie gaszą światła w swoich domach i wyjeżdżają, szukając lepszego życia”.

Mołdawski STAN-UP to spotkanie przeznaczone dla osób dorosłych. Miłosz Szymański kieruje swoją twórczość głównie do ludzi w jego wieku 30+, ale ma odbiorców zarówno wśród młodzieży, jaki i wśród osób dużo starszych. Podkreśla, że chciałby swoim słuchaczom dać przede wszystkim rozrywkę. Uczyć – bawiąc i bawić – ucząc, żeby to było przyjemne do słuchania i żeby w trakcie tego przyjemnego słuchania podać trochę wiedzy to jego dewiza.

Zapraszamy już dziś na to wydarzenie. Zapisy online pod linkiem: tiny.pl

sp_autorskie-418x350.png


sp_autorskie-418x350.png sp_autorskie-418x350
png, 173 KiB, 418x350
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo