Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, ul. Górecka 1 (Skalar Office Center)
WYDARZENIE
2024-5-14
T16:00
06.05.2024Young adult, TikTok, influencerzy. Co przyciąga młodzież?
[awatar]
Poznań PBP

Adresaci: nauczyciele bibliotekarze i wszystkie zainteresowane osoby

Program szkolenia:
- przedstawienie czytelniczych tendencji i krótki zarys stanu czytelnictwa wśród młodzieży
- omówienie literatury young adult i new adult: definicja, tematyka, bohaterowie, język
- zaprezentowanie najp­opul­arni­ejsz­ych wydawnictw i imprintów
- wskazanie elementów, które zwracają uwagę młodszych czytelników
- przybliżenie fenomenu „hitów TikToka”, książek z Wattpada czy popularności Goodreads
- przedstawienie szczególnie popularnych tytułów, gatunków i motywów, m.in. omówienie romantasy czy mang
- wyjaśnienie kim są i czym się zajmują: bookstagramerzy, booktuberzy i booktokerzy
- przykłady działalności książkowych influencerów w mediach społ­eczn­ości­owyc­h ze szczególnym uwzględnieniem TikToka
- podpowiedź, jak biblioteki mogą twórczo wykorzystać dostępne narzędzia i wiedzę o trendach, by przyciągnąć młodzież
- przykłady dobrych praktyk

14.05 — pomniejszone.png


14.05 — pomniejszone.png 14.05 — pomniejszone
png, 28 KiB, 220x163
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo